Sådan går du live på TikTok og promoverer din livestream. Lær også om almindelige TikTok live-fejl, og hvordan du kan undgå dem.
Livestreaming på TikTok
Er du klar til at streame på det mest populære sociale medie? Lær alt om, hvordan man går live på TikTok, og få flere metoder til at forsøge at omgå appens krav om 1.000 følgere.
Hvis du ønsker at kommunikere med dit publikum i realtid, er det at gå live på TikTok lige som at gå live på enhver anden social medieplatform.
Når du er live på TikTok, kan seerne stille spørgsmål og engagere sig med dig lige i øjeblikket. Der er en spontanitet og autenticitet, der følger med at sende live. Du er trods alt uklippet, uredigeret og ucensureret! Alt kan ske, og kaos er spændende (for ikke at nævne, at livestreams også er en fantastisk måde at drive social handel på).
Livestreams giver dig mulighed for at vise dine talenter frem og udvide dit publikum, uanset om du præsenterer en serie, har en chat, udsender en vejledning eller opfører en forestilling.
TikToks live-funktion er ulig alle andre sociale medieplatforme, da dine seere, hvis du er over 18 år, kan sende dig virtuelle gaver, som du senere kan sælge for rigtige penge, hvis du er over 18 år. Selv om “vekselkursen” ikke er særlig gunstig, kan denne funktion bruges til velgørende formål.
Hvad er TikTok Lives?
TikTok Lives er udsendelser i realtid, som folk ser på TikTok-appen. De er som regel korte og har en tendens til at være uformelle. Brands skaber dog ofte mere strukturerede Lives, f.eks. i forbindelse med et madlavningsshow, træningsvejledninger eller produktvejledninger.
TikTok live er blevet et stadig mere almindeligt kommunikationsmiddel, ligesom Facebook Live og Instagram Live-videoer. Brands har mulighed for at øge niveauet af tillid, information og publikumsdeltagelse.
Hvor mange følgere skal du have for at gå live på TikTok?
Du skal have 1.000 følgere være mindst 18 år gammel for at kunne gå live på TikTok.
Har du ikke 1000 følgere har du to valgmuligheder:
- Upload indhold på TikTok, som folk er interesserede i, og få folk til at følge dig,
- eller, en anden lidt mere sofistikeret måde, som mange flere mennesker end du kan forestille dig bruger – køb 1000 følgere på TikTok. Det kan du vælge at gøre her.
Køb TikTok Følgere
-
Vurderet 5.00 ud af 529,00 kr. – 1.349,00 kr. Vælg muligheder This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
Sådan går du live på TikTok
-
Tryk på ikonet Opret på startskærmen (det er plustegnet nederst på skærmen).
-
Stryg til venstre hele vejen til LIVE i den nederste navigation, vælg et billede, og skriv en titel til din stream. Husk: Titlen og coverbilledet skal lokke folk til at klikke på din video, så sørg for, at de fanger din seers opmærksomhed!
-
Når du er klar, skal du trykke på Go LIVE for at starte din stream. Den tæller ned fra 3, og så bum! Du er live!
-
Når du er live, kan du trykke på de tre prikker for at få adgang til indstillinger og funktioner. Her kan du vende dit kamera, tilføje effekter, filtrere kommentarer og tilføje op til 20 moderatorer.
-
Når du er klar til at afslutte, skal du trykke på X’et i øverste venstre hjørne for at afslutte din TikTok-livestream.
4 tips til at gå live på TikTok
Indholdsproducenter, annoncører og brands finder alle appens live streaming-funktion særligt attraktiv. Alligevel kan det være skræmmende at gå live på TikTok, hvis man ikke er vant til appen. Her er fire tips til at forbedre din livestream:
Forbered dig i forvejen
Slå dig sammen med andre.
Sørg for, at der er noget, der er værd at se for dem, der ser med.
Markedsfør på forhånd
Forståelse af TikTok’s LIVE Analytics
Når du er gået live på TikTok, er det vigtigt at evaluere, hvordan din livestream præsterede. TikTok tilbyder indbyggede analytics, der giver dig indsigt i, hvor mange seere du havde, hvor længe de blev, og hvilken type interaktion du modtog. Denne information kan hjælpe dig med at forbedre dine fremtidige livesessioner.
For at få adgang til TikTok’s LIVE analytics, skal du gå til din profil og vælge “Analytics” i menuen. Her kan du se data som antallet af seere, samlet seertid, og antal gaver modtaget under din live. Ved at analysere disse data kan du optimere dine fremtidige livesessioner for at forbedre seerengagement og opnå større succes.